Regionale vlottenrace 2024

De inschrijving voor de Regionale vlottenrace is geopend! Deze vind plaats op 15 juni 2024 wederom bij ’t Zand in Alphen

Reglement/afspraken omtrent de vlottenrace 2024

1. De door de Regio, in uitvoering van Scouting PVG georganiseerde, Regionale Vlottenrace 2024 is een dagvullende activiteit.
  2. Gedurende de ochtenduren moeten de vlotten in elkaar gezet worden/gepionierd worden; vlotten mogen worden “geassembleerd”.
  3. De organisatie zal van tevoren aangeven waar de verschillende groepen hun vlotten kunnen opbouwen.
  4. Rond 11.30 uur beginnen de race’s en tegen het middaguur is er gelegenheid om te lunchen, dit wel op aangaven van de organisatie. Indien er veel teams inschrijven zouden de races ook eerder kunnen beginnen. Er zal dan een mail volgen.
  5. Voor de lunch moeten de groepen zelf zorgdragen. Voor koffie en thee voor de (bege-)leiding zal gezorgd worden. Water en Ranja worden ook verzorgd, graag zelf bekers/mokken meebrengen. Iedere groep neemt zijn/haar afval weer mee!
  6. Alcohol bezit en gebruik  is verboden tijdens de gehele dag, misbruik betekend diskwalificatie. Het inschrijvingsgeld wordt niet geretourneerd.
  7. Er wordt door Scouts, Explorers gestreden in 1 klasse.
    Tonnen: Tonnen kunnen van metaal/hout/kunststof zijn. (meest gebruikt materiaal!!)
    Bij het maken van de vlotten mogen geen onderdelen die het aerodynamische drijfvermogen van het vlot aanzienlijk verbeteren gebruikt worden. Hiertoe behoren bijv. boten, kano’s kajakken, etc. In geval van twijfel dient vooraf de dag van het evenement contact op te worden gezocht met de organisatie. Bij constatering op de dag van het evenement zelf dient de organisatie maatregelen te nemen om het spel eerlijk te houden.Explorers strijden vaak tegen scouts en worden dan anders gejureerd.
  8. De vlotten moeten d.m.v. spierkracht voortbewogen worden. Zeilen en motoren zijn niet toegestaan.
  9. Het afgegeven kleurenbordje moet zichtbaar op het vlot mee vervoerd worden.
  10. Een race bestaat uit het zo snel mogelijk afleggen van een bepaald traject.
  11. De een race compleet afleggen betekend dat het vlot dat de finishlijn bereikt met de volgende regels:
    – Kleurenbordje moet zichtbaar aanwezig zijn.
    – Het vlot moet over de finishlijn zijn met alle deelnemers, deze mogen erop zitten of zwemmend in het water.
  12. Voor het eerst wordt de puntentelling dit jaar op verschillende criteria gemaakt:
    – Tijd: 45%
    – Originaliteit/Thema: 25% (Je kan zelf een thema kiezen voor je vlot)
    – Sportiviteit: 15%
    – Techniek: 15%
  13. De Jury wordt tijdens de opbouw samengesteld uit stafleden van verschillende groepen.
  14. Alle bemanningsleden moeten in bezit zijn van een zwemdiploma.
  15. Stafleden/Begeleiding van iedere groep zijn/is verantwoordelijk voor de veiligheid, gezondheid en het gedrag van de deelnemers.
  16. Groepen zijn zelf verantwoordelijk voor het opruimen van afval na afloop van de races.
  17. Groepen zijn zelf verantwoordelijk voor het meebrengen van een tent/onderdak voor omkleden, schuilen etc.
  18. In geval van interactie op het water met het slaan van peddels naar elkaar is de organisatie bevoegd het team te diskwalificeren van die race mts de eigen leiding dit niet corrigeert op dat moment..
  19. Tijdens de vlottenrace worden foto’s en filmpjes gemaakt die online kunnen worden geplaatst op onze website, instagram en facebook. Natuurlijk zijn dit alleen leuke foto’s, en zoveel mogelijk zonder badkleding. Zie jij jezelf terug maar wil je dit niet? Neem dan contact met ons op via vlottenrace@scouting-pvg.nl
  20. Globaal geldt onderstaand tijdschema:
    10.00 uur:                 Aankomst en melden van de verschillende groepen
    10.30 – 11.30 uur:   Opbouw vlotten
    11.30 uur:                  Start races
    12.30 – 13.00 uur:   Lunch
    13.00 – 15.30 uur:   De verschillende race’s
    ±16.00 u:                   Prijsuitreiking en afsluiting
  21. Tijden zijn onder voorbehoud
  22. Inschrijving moeten voor 9 juni binnen zijn bij de organisatie.
  23. Inschrijven kan via scoutsonline (SOL) voor vragen mail naar: vlottenrace@scouting-pvg.nl.
  24. Betaling gebeurt per inschrijving via SOL.
  25. In het geval dat het erg slecht weer is en de vlottenrace niet kan doorgaan zal dit bekend gemaakt worden via een mailbericht. Het eventueel aflassen van de vlottenrace wordt uiterlijk ’s ochtends om 8.00 uur per mail bekend gemaakt.